måndag 9 februari 2015

Vi har alla en berättelse!

Har ni tänkt på de människor vi möter i olika sammanhang. Människor som vi kanske bara hastigt möter eller människor som vi utvecklar livslång vänskap med. Har ni tänkt på att i stort sett alla människor vi möter i olika sammanhang ofta har väldigt spännande historier att berätta om sina liv. Man kan tycka att man är vanlig, lever ett vanligt liv med vanligt jobb, vanliga vänner, vanligt hus och vanliga intresse. Men när man börjar prata med varandra så får man ofta reda på väldigt spännande och häftiga saker om personen vi möter. Personen bär med sig otroliga berättelser som format deras liv. Händelser som man aldrig i livet skulle kunna gissa sig till om man inte hade haft möjlighet att verkligen prata med personen. 
Alla har en historia att berätta - och ofta är den väldigt spännande, inspirerande och fantastisk!

Det här har hänt mig många gånger under tiden i butiken. Människor som kommit in för att titta på kläder men som jag lärt känna ganska väl på kort tid. Så otroligt häftigt att sökandet efter ett par byxor kan leda till samtal. Samtal om väder och vind, men även om ganska djupa saker. Och jag imponeras över hur mycket spännande som finns gömt i en människas liv. Glädje och sorg, skratt och gråt, himmel och helvete. 

Det bär jag med mig varje dag. Tacksamheten över kunder som känt förtroende och visat värme och omtanke. Det är fler än en gång som jag blivit rörd till tårar av era berättelser. Jag har fått styrka av era kramar och jag tror mig känna att många av er kommer att finnas kvar i mitt liv för lång tid framöver.

Tack för att ni delat med er av era historier! Ni är alla väldigt speciella på era helt unika sätt!




Inga kommentarer: