onsdag 11 februari 2015

Att bryta ihop och komma igen!

Ja jag jobbar ju inte ihjäl mig om dagarna. Jag går upp med tjejerna på morgonen och ser till att dom kommer iväg till skolan. Sedan gäller det jäklar i det att ha lite rutin på dagarna för annars kan jag lätta komma på mig själv i soffan med dator och kaffekopp när klockan är elva! Så var den förmiddagen förbi.

Men trots att jag går hemma så har det varit helt sprängfyllt i huvudet några dagar. Det har hänt en hel del, jag söker jobb varje dag, jag försöker avsluta mitt företag, jag försöker rensa här hemma, och mest av allt så försöker jag rensa tankar i mitt huvud. Jag jobbar igång något fruktansvärt när jag funderar över saker och ting och till slut så är jag så trött i huvudet att jag får en total overload och härdsmälta. Och då gråter jag en skvätt, pratar med någon som står mig nära och så bryter jag ihop, kommer igen och hoppas att morgondagen skall bli bättre!

För det är minsann inte lätt att vara allt på en gång - man vill vara en bra sambo, mamma och vän. Man vill ha energin till att orka, vara glad, sprida bra energi och samtidigt kunna stötta och uppmuntra. Man vill vara välvårdad och hel och ren. Gärna nytvättat hår och välansade ögonbryn. 
Man bryr sig och oroar sig - för allt och alla och lite till. Man vill ta hand om sig själv men inte glömma bort alla andra. Man vill inte glömma utan komma ihåg. Göra bra och göra rätt.

Men vissa dagar får det duga bra med halvsunkiga kläder, halvskitigt hår och en makeup som många skulle kalla för obefintlig. Det får duga bra med att gå på halvfart och inte vara glad och om sig och kring sig. Det får duga bra att hoppas att dom runt om kring mig vet att jag inte ignorerar eller gömmer mig. Jag behöver bara bryta ihop lite för mig själv. För att sedan komma igen - lite starkare än innan.

Imorgon är en ny dag.



Inga kommentarer: