tisdag 10 februari 2015

Att uppmärksamma någon!

Jag gynnar gärna små privatägda butiker. Inte så konstigt kanske. Jag vet precis hur tufft, jobbigt, roligt, härligt, inspirerande och ångestfyllt det är att driva butik. Och jag vet precis hur glad man blir när någon uppmärksammar det man gör - det man lever med och kämpar med varje dag, år ut och år in. 
Och det kostar absolut ingenting att lyfta någon annan - någon som man tycker gör ett fantastiskt jobb och som man gärna vill uppmärksamma!
Det kan vara folk jag känner, butiker jag besöker då och då eller duktiga tjejer och killar som jag följer via sociala medier och som ger mig inspiration!
Så det tänker jag göra lite då och då! Och jag gör det helt gratis, från hjärtat bara för att jag vill!

Idag vill jag uppmärksamma en duktig tjej i Staffanstorp som heter Åsa!
Åsa och jag sprang på varandra på en modevisning i våras - till historien hör att vi gick i samma klass på gymnasiet och hade inte setts sedan dess.
Åsa är lika ung, snygg, fräsch go och trevlig nu som då och det var nog meningen att vi skulle återuppta kontakten. 

Åsa driver idag en fantastiskt mysig liten gårdsbutik som heter Åsa på Björkliden. 
En oas för oss som gillar inredningsdetaljer, smycke, kläder, ljus och annat härligt i en skön mix.
Hon driver butiken själv och det känns när man kommer in i butiken att den drivs med kärlek och omsorg och att man som besökare skall känna sig omhändertagen och välkommen! Sånt gillar jag!

Så här skriver Åsa själv på sin hemsida:


Åsa på Björkliden är en butik i gårdsmiljö som inriktar sig på inredning, kläder och accessoarer. Åsa, det är jag som startat det här projektet. Björkliden är gården, strax utanför Staffanstorp, som vi finns på. 

Några av de olika leverantörer som vi har inom inredning är Nordal, Bungalow, Oddbirds, Ely, Afroart och Appolia.  Kläder och accessoarer finns från bl a Lilly of Sweden och Designwerket, the Moshi och Syster P. Vi försöker även att så mycket som möjligt arbeta med rättvisemärkta produkter

Vi har öppet onsdag-torsdag-fredag 12-18 samt lördag-söndag 11-15. Övrig tid enligt överenskommelse. 
Björkliden 4
245 91 STAFFANSTORP

Så nästa gång du är ute och kör i krokarna så tycker jag att du skall hälsa på Åsa!
Och glöm inte att hälsa från Fröken Generös!

Ni följer Åsa på Björkliden på Facebook och på Instagram @asapabjorkliden








Inga kommentarer: