måndag 2 februari 2015

Baktung!

Alltså ikväll..........

........ikväll känns min ända som betong. Jag är rätt baktung i vanliga fall men ikväll vete tusan vad som hänt. Häcken känns som bly, betong, sten och alla andra tunga föremål samlade i skinkorna, parkerad i soffan, och det går ta mig tusan inte att röra mig. Helt slut i rutan och kroppen går inte att flytta - även om jag försöker resa mig ligger jag raklång och orörlig. Tur att datorn låg inom räckhåll så att jag kunde lyfta upp den hos mig.
Och så är klockan efter nio och suget efter något gott att äta så här på kvällskvisten gör sig påmint. Kanske bra att man har betong i häcken så att man inte orkar resa sig och gå ut i köket.

Jag tror kroppen kräver en time-out ikväll. Och jäklar i det vad jag skall lyssna på den. Jag orkar inget annat just nu. 

Det värsta är (eller problemet är) att det ligger en rentvättad maskin tvätt som verkligen verkligen behöver hängas upp........nu gäller det bara att komma på den rätta komplimangen och kommentaren så att Fredrik lätt som en fjäder studsar upp ur soffan, med lätthet svävar in i tvättstugan och med kärlek och glädje tar den rena tvätten och hänger upp den i långa fina rader på torkställningen. 

Den som håller sig vaken får se..........




Inga kommentarer: