torsdag 12 februari 2015

Kvällens rappakalja!

Jag hade stora planer för ett inlägg ikväll. Jag gjorde något idag och kom på ett jättebra ämne och började spåna på vad jag skulle skriva. 
Och vad tro ni händer. Nu ikväll när jag skulle skrida till verket då är det ta mig tusan som bortblåst. Alla tankar, funderingar och ideér kring kvällens inlägg är puts väck!

Så ännu en gång får jag det bekräftat. Jag måste skriva ner mina inläggsideér. Så klart måste jag det! En liten anteckningsbok i väskan, en på sängbordet. Eller så anammar jag tiden jag lever i och gör anteckningen i telefonen eller datorn. 
Fast det hade ju gått sådär om det hade varit idag för att från att ha en fulladdad telefon klockan sju i morse så dog den av utmattning vid lunch. Det där är nästan så man borde reklamera batteriet. Telefonen (med sitt batteri) är ju bara ett år gammal. Borde inte ett batteri hålla sig fräscht längre än så?

Ja så då sitter jag här på kvällskvisten och har inte ett dugg vettigt att skriva. Så det får bli ett litet flummigt inlägg och ditten och datten och inget speciellt.
Ett inlägg om barn som inte alls är sugna på att somna, en sambo som bara vill somna och jag som antagligen inte kommer att kunna somna. 
Men det blir lätt så för mig - speciellt nu när jag är hemma. Nu vid tio på kvällen så vaknar min kreativitet. Jag börjar surfa, blogga, facebooka och instagramma. Jag letar bilder på pinterest och googlar på plussize. Jag studsar över för att kolla aftonbladet.se och kanske lyssnar på några av bidragen inför lördagens Melodifestival.
Melodifestivalen - jag är en riktig Melodifestivalnörd och laddar stort inför deltävling i Malmö Arena på lördag. Skall så klart vara på plats. Fast utan boa och paljetthatt. Jag kör den lite mer diskreta stilen - kanske busar till det med lite glitter på mitt dekolletage (hade ingen aning om att det stavades så......).
Tror jag behöver lite Melodifestival-glitter-och-glamour i mitt liv nu. Lite disco, lite fart, lite glitter och lite klackar. Tror minsann att det kommer att pigga upp.

Ja det här inlägget blev väl ungefär så osammanhängande och spretigt som jag befarade.
Men ni är tåliga det vet jag.
Nästa inlägg - då försöker jag vara mer konkret och vettig!
Eller så blir det som detta - den som läser får veta!




Inga kommentarer: