måndag 13 april 2015

Vad hände!

Var tar tiden vägen? Nu är det alldeles för många veckor sedan ni hörde från mig. Det har så klart sina anledningar - ibland går tiden lite fortare än andra gånger - känns det som i alla fall.

Det har snurrat en hel del ämne i huvudet som jag vill skriva om här men det har varit  och är lite skrivkramp så än har det inte blivit något konkret av det.
Men det kommer - var så säker.

Men lite annat roligt händer! Vår trädgård är uppriven och väntar på en makeover. Och jag försöker upprepa mantrat "det blir värre innan det blir bättre" för just nu känns det som vi aldrig kommer att bli färdiga. Eftersom det mesta är uppdraget i rabatterna måste jag nu vänja mig vid att ha insyn - det har vi aldrig haft - vi har varit väl skyddade av häckar, tujor och staket - nu är det slut på att springa runt i trosor och BH i kök och vardagsrum. Jag vill inte vara bidragande orsak till att förbipasserande får men för livet av att se mig springades runt halvnaken!

I morgon åker jag till grannorten och är med på tjejkväll och pratar om mode för lite större tjejer - det skall bli så roligt och jag tror och hoppas på en bra dialog. Jag vet att ämnet berör, engagerar och inspirerar och jag tycker det skall bli så intressant och höra vad den här gruppen tjejer tycker och tänker om ämnet.

Apropå ämnet större storlekar är jag just nu inne i en period när jag tycker att bxorna sitter lite för tiggt och BH'n skaver lite extra. Kan vara så att det blivit lite för mycket gott på sistone. Jag är en person som aldrig väger mig och jag försöker verkligen bara se till mig själv och inte jämföra mig med andra vad gäller vikten - sedan skall gudarna veta att jag är världsmästare på att jämföra mig med andra vad gäller tusen andra saker men det får bli ett annat inlägg.
Jag tror det får bli lite extra promenader och frisk luft så hoppas jag att midjemåttet känns något mer behagligt om några veckor.

Nu blir det hopp in i duschen och sedan tåget in till Malmö. Idag händer det spännande grejer!


Inga kommentarer: