torsdag 16 april 2015

Hål i strumpan!

Det här kan tyckas vara ett riktigt i-landsproblem men idag gick jag runt med ett hål i strumpan. Skorna var på och jag behövde lyckligtvis inte ta av dom men känslan! Känslan av att gå där med hål i strumpan är inte bra. Känslan av att inte vara ordentligt klädd har faktiskt gnagt i mig och man bara ber att inget skall hända så att det fruktansvärda avslöjas - hon har hååååååål i struuuuuuumpan!!!!! 
Som tur väl är hade jag inga hål på underkläderna - eller dom värsta farmorstrosorna på! Det hade inte varit roligt att bli ertappad med - hur nu det skulle gå till - det var ju inte så att jag hade planer på att klä av mig halvnaken någonstans.
Men ändå - hål i strumpan - det kan vara nog så irriterande och frustrerande en dag så här mitt i veckan!

Men ni har kanske varit med om att känslan finns där - att man har missat något och att folk tittar lite försiktigt men inte säger någonting. Med skorna på är det såklart svårt att avslöja sitt hål i strumpan men man kanske har glömt att dra upp gylfen? Spenat mellan tänderna? Toalettpapper som fastnat under skon? En kråka i näsan? Visst vill man att någon snäll människa faktiskt säger till! Så att man inte behöver roa fler människor är nödvändigt. 

Eller så gör vi som bilden här säger! Låtsas som det är en fis i rymden - rättar till misstaget - rycker på axlarna och går vidare ut i världen och väljer att inte bry sig ett dugg om vad folk tycker!




Inga kommentarer: