måndag 12 januari 2015

Nedräkning och förklaring!

Det känns att det är nedräkning. Nedräkning på riktigt. Tyckte inte det var längesedan det var nedräkning till öppning - och nu nedräkning till stängning. 
Det finns en väldigt tydlig anledning till att jag valt att ta det beslut som jag tagit - att stänga butiken Fröken Generös. En anledning som jag hoppades jag berättade om på ett så bra sätt som möjligt. Det gick sådär. Jag har förstått att ni tolkat anledningen till att jag stänger på så många olika sätt att jag skall försöka göra ett nytt försök att förklara.
Till att börja med känner jag mig lite smickrad att ni är så många som engagerar er. Tyvärr blir det lite tokigt när en helt felaktig bild av sanningen byggs upp. Jag drar lite jämförelsen med leken där man viskar en mening till varandra. Då sitter man kanske 10 stycken efter varandra och trots en liten grupp så blir meningen någonting helt annat när den når person nr 10. Det är i och för sig inte så konstigt. Man lyssnar lite snabbt, drar sina egna slutsatser och bildar sig en egen uppfattning.

Det finns bara en anledning till att butiken stänger och det är kopplat till min hälsa. Jag vill inte gå in på närmare detaljer än så men jag har under en längre tid mått dåligt och till slut blev beslutet oundvikligt. Det beslutet gör ont varje dag och det är det tuffaste och svåraste beslut jag någonsin tvingats ta.
Stängningen beror inte på att butiken går dåligt - jag har sett en positiv trend under det senaste året då fler och fler kunder hittat till mig. En kurva som gått stadigt upp och som gav mycket hopp om framtiden för butiken.

Med detta sagt känns det roligt att kunna berätta att ni även i fortsättningen kommer att kunna köpa kläder i Åkarp. Fröken Generös stänger men Heidi som för tillfället håller till i entrén i byggnaden kommer att utöka sin verksamhet från att idag innehålla hennes egentillverkade gips och betongproduker till att även innefatta kläder och Majas Lyktor.
Heidis Nips blir Heidis Nips och Kläder!

Fröken Generös lever vidare via blogg, Facebook och Instagram och jag kommer forsätta skriva om självkänsla, självförtroende, stora storlekar, kläder, att känna sig fin och att kunna se sig själv i spegeln och känna sig nöjd!
Det var ju det som var embryot till Fröken Generös - den där känslan av att inte duga som man är för att man har annan storlek i kläder än dom som skyltdockorna i dom flesta affärer har. Jag vill få alla tjejer att känna sig fina oavsett storlek - och det är det som blir Fröken Generös nästa uppgift! Så fortsätt följ, kommentera, gilla och tyck till. Det är vi tillsammans som ser till att Fröken Generös budskap når ut! 
Tack för att ni engagerar er!





Inga kommentarer: