onsdag 28 januari 2015

Kapitel 7 börjar nu!

Mitt liv kan ganska tydligt delas upp i olika kapitel.

Kapitel 1 - Att födas
Kapitel 2 - Att ta sig igenom skolan
Kapitel 3 - Att flytta hemifrån
Kapitel 4 - Att träffa någon
Kapitel 5 - Att jobba och bilda familj
Kapitel 6 - Att testa något nytt
Kapitel 7 - Att testa något nytt - igen!

Så där är jag nu - på Kapitel 7 ungefär. Kapitel 1-6 finns i huvudet och kanske kommer tankarna ner i skrift en vacker dag. Men just nu behöver jag lägga kraften på kapitel 7 - för det är där jag är och jag skall försöka forma min närmsta framtid på ett sätt som jag inte riktigt förstått att jag kunnat göra med i alla fall kapitel 5 och 6.
Jag tror på ödet och jag tror att allt händer av en anledning. Bra och dåligt........ Visst är det svårt när man står mitt i sorgliga saker att förstå meningen med det men det brukar visa sig längre fram. Och då förstår man - varför något hände och vad det bar med sig.

Jag jobbade många år som anställd innan jag valde att bli min egen för några år sedan. Och vet ni  - jag tror det var någon som styrde mig till att bli egenföretagare. Någon som pushade mig, gjorde så att jag vågade släppa handbromsen och bara göra det. För är det något i livet som gjort mig många erfarenheter rikare så är det just dessa åren som egen. Både bra och dåliga erfarenheter - så klart! Men det är OK. Och det är dessa erfarenheter som gör att jag börjar känna mig ganska rak i ryggen när jag nu ger mig ut på nya jakt efter nya erfarenheter. Och även om jag inte vill veta vad som väntar där framme så är jag jäkligt nyfiken!

Tänk om man vetat för 5 år sedan att det skulle födas en Fröken Generös som fick utgöra en stor del av kapitel 6 och  7. Kapitel 7 börjar skapas ganska precis här och nu.
Men det är ju det som är livet - att det som händer det händer - fast frågar du mig så är det nog inte helt utan att någon eller något försiktigt lägger sin hand på min axel och leder mig i rätt riktning - om än lite krokigt då och då.


1 kommentar:

Unknown sa...

Du kloka vackra kvinna,detta kommer gå strålande♡