söndag 1 mars 2015

Jag är kvar.....

Livet - det bjuder verkligen på sina upp och nergångar. Och jag förstår dom som tycker att om man kommer in i en ond cirkel är det jäklar i det inte lätt att ta sig ut. Man kämpar på, tar nya tag, försöker vara som vanligt - men ändå känns det inte bra i magen. Det gnolar och oroar. Man tänker och funderar. På hur saker har varit och hur saker är och hur man vill att det skall bli. Och just nu är jag kanske lite i en ond cirkel men ni skall veta att jag hela tiden försöker ta sats och hoppa ur den onda och in i den goda cirkeln. För jag har all anledning att göra det. Hoppa över i den goda cirkeln där jag vet att det väntar massor av möjligheter - som det bara är en enda person som kan göra verkliga.

Men idag när det regnar snöblandat och blåser snålblåst. När myskläderna inte vill komma av kroppen och där kudde och täcke fått följa med från säng till soffa så är det inte helt lätt att hitta energin.
Men oj så mysigt det är - att ta kudden under armen och täcket lite lätt släpande i golvet och sedan slänga upp det i soffan, tända ljuslyktorna och bränna på för allt vad kaminen orkar. Då känner jag nästan att det är detta som är energipåfyllning. Att få göra ingenting speciellt, få skriva av mig lite, snegla på 5 mils-killarna på TV och kanske flörta med Ebba så att hon gör en stor go-kaffe till mig.
Jo det är nog det som blir energitankning idag - och i morgon när det är ny vecka så är det upp ur sängen, iväg med tjejerna till skolan och efter det bara göra saker som innebär nya möjligheter, positiv energi och ett kvitto på att goda tider kommer igen - för den som hoppas, kämpar, väntar och steg för steg ger sig själv möjligheterna att lyckas!

Bloggen och FB har fått vila någon vecka. Av olika anledningar. Men skrivandet och längtan efter er läsare har gjort att jag gör ett litet gästspel idag. Och förhoppningsvis blir inläggen lite mer frekventa från och med nu.

"You will get there when 
you are meant to get there
and not one moment sooner.
So relax, breathe and
be patient........"


2 kommentarer:

Unknown sa...

Du skriver alltid så bra... En stor kram kommer här!

Godastunder-tokigaidéer sa...

det är alltid en energibost att titta in till dig. Du bjuder på dig själv och det är härlig läsning. Jag gillar också mysbyxorna och soffan :) tur jag har Zelda som drar upp mig annars hade jag blivit sittande en dag som denna. Du hittar säker rätt väg ska du se.

Stor kram till dig
Anna