söndag 22 mars 2015

Första terapi-kvällen!

Så blev den av! Vår allra första Fröken Generös-terapi kväll!
Vi blev ett tiotal tjejer som möttes upp hos Åsa på Björkliden i torsdagskväll.
Fröken Generös själv klantade till sig direkt genom att lämna påsen med olika drycker på köksön hemma i huset. Men Åsa som är en tjej med resurser trollade fram både det ena och det andra och Mamma och syster skickade jag via affären så det blev hur bra som helst. Det dukades fram kallskuret och goda ostar, laxrullar och oliver och annat gott! Dom som körde festade på ett glas vin och vi andra nöjde oss med andra bubblor i glaset.
Åsa berättade om sin butik och vad hon gjort innan. Hon gick igenom sitt sortiment och det blev en trevlig stund med lite frågor och svar.
Sedan släpptes tanterna lösa i butiken - det provades, klämdes och kändes, tuggades, pratades och skrattades. 
Jag själv hade känt mig lite lagom spänd inför kvällen eftersom det var den allra första men när vi skildes åt några timmar senare kändes det som vi alla var nöjda och glada! Några frågade efter nästa kväll och det kommer jag snart att avslöja!

Vi hade en liten insamling också! Och det glädjer mig att vi tillsammans samlade ihop 720:- som i Åsa's namn skänks till organisationen Friends. Friends är en organisation som jobbar mot mobbning och det går bra att läsa mer om deras arbete på www.friends.se  
Det är sådant som känns lite extra bra i hjärtat!


Håll utkik efter inbjudan till nästa terapi-kväll som blir den 21 Maj! Denna gång blir det något helt annat vi besöker!


1 kommentar:

Unknown sa...

Låter spännande 21 Maj😉Marika