söndag 1 mars 2015

Fler att uppmärksamma!

Jag gynnar gärna små privatägda butiker. Inte så konstigt kanske. Jag vet precis hur tufft, jobbigt, roligt, härligt, inspirerande och ångestfyllt det är att driva butik. Och jag vet precis hur glad man blir när någon uppmärksammar det man gör - det man lever med och kämpar med varje dag, år ut och år in. 
Och det kostar absolut ingenting att lyfta någon annan - någon som man tycker gör ett fantastiskt jobb och som man gärna vill uppmärksamma!
Det kan vara folk jag känner, butiker jag besöker då och då eller duktiga tjejer och killar som jag följer via sociala medier och som ger mig inspiration!
Så det tänker jag göra lite då och då! Och jag gör det helt gratis, från hjärtat bara för att jag vill!

Idag vill jag uppmärksamma en duktig tjej i Småland!
Ylva och jag träffades första gången när vi var kopplade till Trygghetsrådet och gick på Starta-Eget kurs i Malmö. Ylva smittade över sin positiva energi och glimt i ögat direkt. Hon pratade med stort hjärta och känsla om sin affärsidé om att öppna inredningsbutik på sin gård och via webben. 
Och vissa människor blir man nästan lite kär i direkt - Ylva är en sådan person.

En dag så kom det kvitto på att hennes butik blivit verklighet! En adress som jag sparade direkt på både dator och telefon:




Vilket genialt namn! Och det är inte utan att man blir lite avundsjuk när någon kommer på ett sådant träffsäkert namn. Ni vet när tanken kom: "varför-kom-inte-jag-på-det-där-själv!"

Ylva och jag har lyckats hålla kontakten via cyberspace och även om vi inte setts något efter den där kursen är jag säker på att vi kommer fortsätta att hålla kontakten och jag är lika säker på att vi en vacker dag kommer att ses igen!

Ylva med sin butik Onödigt Snyggt  säljer urfina produkter för hem och hon slänger även in smycke och accessoarer med stort vill-ha-begär!

Det är tydligt när man ser Ylvas sortiment att det är utvald med stor fingertoppskänsla och hjärta.


Så här skriver Ylva själv på sin hemsida:

Hej!
Jag heter Ylva Carlsson och jag driver sedan maj 2013 butiken och webshopen Onödigt Snyggt.

www.onodigtsnyggt.se
 är en webbutik med heminredning, design och accessoarer och idag även en liten gårdsbutik i Fälhult strax utanför Älmhult. Vi vill förmedla en känsla, en upplevelse. Det ska kännas att du unnar dig det där lilla extra. Den där lilla extra heminredningsdetaljen som ökar trivseln i hemmet. Den där lilla extra accessoaren som ökar ditt välbefinnande.

 
Våra leverantörer finns i Sverige, Norge, Island och Danmark.
Vi har noga valt ut vårt sortiment och försökt att handplocka leverantörer som är noga med att produktionen sker på ett bra sätt, både för människa och miljö.
Stor del av produktionen sker på små familjeföretag i Asien.
Små företag som våra leverantörer regelbundet har kontakt med. Som de på så sätt kan följa upp för att säkerställa att produktionen sker på ett korrekt sätt, både kvalitetsmässigt och inte minst etiskt.

Våra leverantörer är bland annat Accantus, Afroart, Lindform, Rif Design, Klinta, Formelle Design, Lo-ika, Rosenvinge, Olsson & Jensen, Garden Glory, Sackit, Kähler, Camp Cirrus, Studio Caro-lines, House Doctor, Nicolas Vahe, PB Home, Oi Soi Oi, Accantus, Grafitgrå, Cosy Living, Formverket, Milladante Design, Kalklitir, L:A Bruket, Formverket, Design By, Design By Johanna, Choconord, Globen Lightning, H Skjalm P, Irislights, Majas Cottage,Mellow Design, QLkort, Reunion Home,The Travelling Band, Uashmama och Madame Stoltz.

Varmt välkommen att besöka butiken i Fälhult strax utanför Älmhult.

Vill du komma i kontakt med oss så når du oss på telefon:
0733-311713

eller på mail:
info@onodigtsnyggt.se

MVH
Ylva


Så Heja dig Ylva som vågat satsa på din dröm! Fortsatt lycka till! Vi är många som hejar på dig!

Inga kommentarer: