måndag 5 maj 2014

Vilken shoppingtyp är du?

En av dom roligaste sakerna med att ha butik är att få träffa alla trevliga människor som kommer. Och en av dom svåraste sakerna med att ha butik är att kunna bemöta alla dessa olika människor på rätt sätt! Det finns alltifrån ni som slår er till ro och som man lätt kunnat spendera både dag och kväll med och snacket bara flyter. Efter ett tag kommer dessa människor på att dom kanske skulle kolla lite vad som finns i butiken! 
Sedan finns det dom som lite lätt smyger in och som gärna tittar runt i lugn och ro - då gäller det för mig att låta dom vara - för dom är inte alls ute efter snack - dom vill ha lugn och ro och titta på kläder. 
Sedan finns det dom som kommer in i lugn och ro men som efter att ha gått runt ett tag kommer igång med lite prat. 

Sedan är det dom olika provrumstyperna - allt i från dom som gärna har dörr och lås på provrummen (hit hör jag själv) till dom som tycker att provrum är överflödiga och att det går precis lika bra att prova ute i butiken! 

Jag själv är nog typen som gärna går runt lite själv till en början men blir sedan jätteglad om dom som jobbar i butiken uppmärksammar mig och vill hjälpa till. Men när det kommer till provrum - detta illa måste som beroende butik kan kännas som allt från ett röntgenrum till en livmoder. Ett ställe där man om inte förr känner sig lätt transparent i huden och sminket som man tyckte satt OK när man gick hemifrån ser ut att ha dragits från huden likt en magnet.......Det är det där med fulspeglar och snyggspeglar som jag skrivit om tidigare. Man vet på ett ungefär var man hittar dom och fulspeglarna undviker jag så gott det går.

Det är precis så jag hoppades att Fröken Generös skulle bli - ett ställe där man själv väljer hur man vill shoppa - i lugn och ro eller med en Fröken Generös tätt i hälarna.
Ett ställe där man kan få prova i lugn och ro med skynket fördraget eller runtspringande i butiken i trosor och BH! Ett provrum som är luftigt med mjuk matta att ställa sina bara fötter på. En spegel som visar en riktig kvinna i ett behagligt ljus.
Det är ni alla som sätter er prägel på butiken och jag uppskattar er alla! Ni alla bidrar till att ingen dag blir den andra lik här i butiken och det är det som gör att det är lika roligt att komma hit varje dag!






Inga kommentarer: