onsdag 7 maj 2014

Ösregn!


Idag blev det en tur till butiken för att ta emot ett paket. Det tog emot - för det regnade - det ösregnade - lite som om någon tryckt på nu-jäklar-låter-vi-det-ösa-ner-så-att-hon-blir-riktigt-blöt. Vägen till butiken gick bra - men när jag skulle cykla hem - och väl kom hem - var dusch lite överflödigt - hade jag varit en trasa hade man lätt kunna vrida ur mig och fått vatten till en hel kastrull! Och när jag sedan hade fått någorlunda fason på mig så var det ju dags att ge sig till butiken för att öppna - vilket jag gjort nu - men då var moder natur på lite bra humör så istället för att låta regnet vräka ner så lät hon det regna lite lagom - för att nu när jag sitter här i butiken låta det vräka ner igen! 
Nu har mascaran satts på ögonfransarna - det var ju liksom inte lönt att måla sig innan jag kom hit - mascara och puder rinnande ner på halsen gör ingen lycklig! Så nu! Nu jag känner mig redo att hålla onsdag i butiken - dörren är stängd men ni är välkomna in precis som vanligt mellan 12-18.
Hoppas vi ses!

Jo paketet som jag gav mig ut i ösregnet för - tror ni det kom? Nej......såklart inte. 


Inga kommentarer: