torsdag 15 maj 2014

Fästing!


För någon kväll sedan var jag sist i säng här hemma. Dom andra sov gott och jag var på väg att försöka göra detsamma. Det var då jag kände att det kliade lite på en av volangerna på magen. Inget konstigt med det om det inte var för att jag kände något som jag direkt misstänkte vad det var........ en fästing!! En fästing så liten så jag knappt kunde se den men den var där och den hade bitit sig fast - ordentligt! Med lite lätt panik försökte jag ligga i en sit-up-ställning för att med mina inte så långa naglar försöka få tag på otäckingen. Jag har haft fästingar förr så jag vet att det inte är läge att försöka för mycket och för länge med risk att den inte kommer ut hel. Jag försökte väcka F som låg bredvid genom att stirra ut honom - visst har ni också vaknat av känslan att någon stirrar på er!? Jag stirrade och stirrade men det funkade inte alls. Han sov vidare........ Men till slut så fungerade telepatin och han började vända och vrida sig! "Är du vaken???"  "Visst är du vaken????"
"Eeeehhhh - va???"
"Jo, har har en fästing och du måste ta bort den nu!!!!"
Med F's hjälp fick fästingen se sig besegrad och jag kunde somna.
Dagen efter skulle jag då visa märket jag hade fått - och drog upp tröjan för att visa märket bredvid naveln. Och det var då jag kom på varför jag känner mig lite bättre till mods när jag har trosor-som-man-drar-upp-så-långt-det-går.
Det var ingen vacker syn när jag drog upp tröjan och volangerna och fluffet fick fritt spelrum........ Ja så var min känsla - men samtidigt kom en påminnelse - igen - om att vi alla har våra komplex - oavsett vilken storlek kroppen har. 

Så idag skall jag jobba på att komma på i alla fall en liten sak på kroppen som jag är nöjd med - om det så bara blir en tånagel som känns ok på kroppen så skall jag hitta och berömma mig själv för den! 
Vilken del av er kropp eller utseende är ni mest nöjda med?

Stor kram!



Inga kommentarer: