torsdag 20 februari 2014

Känslor!

Känslor! 
Fröken Generös har fullt med känslor i hela kroppen! Och vissa dagar visar sig känslorna mer än andra dagar. Idag har jag nog gråtit/snyftat minst ett par tre gånger. Det har varit youtube-klipp, tankar, samtal och andra små incidenter. Faktiskt tror jag att jag fällde en tår när jag slog tån i bordsbenet också...... Ja ni ser - tårarna trillar av alla konstiga sorters anledningar. Och skönt är det! Och när det är riktigt illa tar jag till ful-gråten - den där hulkande varianten där snoret rinner, tårarna smetar ut sminket och pappersnäsdukarna ligger som små moln utspridda i soffan och på golvet - och jäklar vad skönt det är  - att få riktigt tok-ful-gråta till en sorglig film, nyheter på TV, OS-medaljer eller vad det nu än må vara. Hur mycket kraft  det än tar att gråta så är det så skönt när det är gjort. Jag har fått ut lite taskig energi och kroppen är fylld med nytt friskt syre! Jag tror jag är född att gråta minst en gång i veckan! För sådan är jag - skapad att gråta! Och jag gråter minst lika mycket av lycka och glädje! I lördags läste min stora flicka en dikt om våren vid frukosten (nej, det tillhör inte vanligheten att barnen läser dikter vid frukostbordet) - och vem bröt ihop i tårar då - jo hennes mamma! Och dom andra två i familjen tittade först på mig, sedan på varandra och sedan på mig igen! "Nu börjar hon igen pappa" sa min yngsta! Så visst är dom vana här hemma - av mammas tårar - glada som sorgliga! Sådan är jag - på riktigt!


Inga kommentarer: