tisdag 18 februari 2014

Det skall kännas "jag"!

Ibland känns det helt rätt och naturligt - och ibland känns det bara så fel! Det där med vad man tar på sig. Det är väl lustigt - eller så är det helt naturligt - att vissa plagg bara känns så "jag" när man får på dom. Så mycket "jag" att man skulle kunna använda dom varje dag, hela tiden tills dom är alldeles söndertvättade och färdiga. Jag har en del sådana plagg i garderoben - men ännu fler plagg som ropar "hur-tänkte-du-när-du-tog-hem-mig-till-garderoben". Jag tittar på dom där kläderna nästan dagligen och tänker - "dom borde få det bättre någon annanstans". Det borde finnas dom som skulle känna sig väldigt mycket "jag" i dom där plaggen - men varför gör inte jag det?! Vissa plagg är så snygga att dom bara skriker efter en men när dom väl hamnar på kroppen så ångrar sig både kläderna och jag - det blev ingen "perfect match". Och varför kämpa emot då när man har andra plagg som känns så rätt! Det låter som något taget ur livet med människors förhållande till varandra. Och det är väl lite så det är - kläderna i vår garderob utgör mycket av vårt liv, vår personlighet och vår utstrålning så varför gå runt i sådant som känns sådär - det skall kännas wow! - det här är känns rätt! - och "det här kommer jag att använda och trivas i", redan när man står i provrummet! Ni som kommer till butiken vet att jag säger det ofta - känns det inte rätt så är det inte rätt!
Och häng inte upp er så mycket på vad det står för storlek i plaggen - se till att dom sitter bra och känns bra! Om det sedan står strl. 36, 42 eller 56 spelar inte så stor roll! Om du känner dig fin kommer det att synas och märkas! Själv klipper jag bort storlekslappen - tycker det varierar så väldigt mellan olika märke och modeller ändå så varför hänga upp sig på det ena eller andra.

Så nu tänker jag dra upp trosorna över magen och få volangerna på plats, dra upp jeansen, ner med linnet och rätta till blusen! Alla plagg i olika storlekar men skit samma! Idag har jag på mig kläder som känns "jag" och då får dom göra det oavsett siffra och bokstav på storleken!


2 kommentarer:

Anna sa...

Så himla bra skrivet! Tack!

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.