torsdag 9 januari 2014

Morgon!


Åh jag sov så gott i morse! Jag har haft jättesvårt att somna på kvällarna ett tag så när jag då äntligen sov gott så hände det! Långt bort i fjärran hörs en liten nätt knackning på dörren! Ni skulle sett den uppstigningen - det var knappt att volangerna hängde med när jag mer eller mindre flög upp ur sängen och ut i hallen! Utanför står E's kompis F och ser näst intill skräckslagen ut när mamma H öppnar dörren med linnet nerdraget över rumpan så gott det går och håret åt precis alla håll och kanter....... "Skall inte Ebba till skolan idag?!" frågar hon lite försiktigt! 

"EEEEEEBBBBAAAAA!!!!!! Vi har försooooooovit oss!!!!!!!" (skriker jag med en lätt nyvaken röst som inte riktigt kommit igång.........)
"Mmmmmm" hör jag E mumla från sängen.......

Sedan är allt som ett töcken men tre och en halv minut senare far E ut från dörren med kompisen F och 5 minuter efter det drar jag iväg med lilla I till skolan. Den stackaren förstår nog fortfarande inte vad som hänt!

Och jo, under dessa minuter hann jag dra på ett par jeans, en jacka och en mycket spontan frisyr sattes upp! Tadaaa!!

Så där ja - så började min morgon! 


Inga kommentarer: