onsdag 1 januari 2014

2014!


Gott Nytt 2014! Hoppas ni hade ett trevligt nyårsfirande.
Idag har det inte varit många knop här hemma - en dag att varva ner, ladda om, reflektera över 2013 och fundera och drömma om 2014.
2013 var Fröken Generös allra första år och det gick i 190! 
Jag har inte bara öppnat butik och startat företag utan jag har även utmanat mig själv - kastat mig ut från ett stup där jag fortfarande flyger runt utan att riktigt ha landat. Fast det kanske man inte riktigt går någonsin när man driver eget.
Och så kampen med att våga tro på sig själv - att våga sträcka på ryggen och klappa sig själv på axeln att man lyckats flyga så här länge utan någon större kraschlandning.

Men det tar fortfarande energi att hålla sig flygande eller flytande - med huvudet precis ovanför vattenytan och hela tiden flaxa eller simma vidare för att inte känna att man stannar upp. Rör dig framåt Helena - stanna inte - titta bara snabbt tillbaka men håll fokus framåt - och uppåt. 

Men det är nog det som är den största utmaningen - att hela tiden våga tro på sig själv och det man gör! Att känna att man är OK - både till det yttre och inre! Att fortsätta ta hand om sig själv - att fortsätta ta hand om mina trevliga, positiva kunder, att ta åt mig av det stöd som finns runtomkring bland vänner, bekanta och familj. 


2014 - bring it on! 


Inga kommentarer: