onsdag 15 januari 2014

Ingen modellkropp!

Igår packade jag upp många nya fina plagg - plagg som jag visade här på bloggen igår!
Dom fina kläderna kom i andra färgställningar också men dom får ni se när ni kommer in i butiken.

Jag provade runt lite själv också - det är såklart viktigt när jag hjälper er när ni kommer att jag själv har en känsla för plaggen och hur dom sitter på en kropp som min egen. Men visst är det fascinerande, märkligt och intressant hur olika kläder sitter på olika kroppar. Kläder som man är helt säker på inte alls kommer att passa kanske sitter hur bra som helst! Och kläder som man är helt säker kommer att passa ens kropp perfekt ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig!
Därför tycker jag att man skall se till sig själv endast när man köper kläder! Köp inte på känsla och köp inte bara för att väninnan köpt något som är så snyggt på henne. Prova! Känn efter! Prova igen och köp bara det som känns bra i hjärtat och kroppen! Det är dom plaggen vi använder och det är dom plaggen vi mår bra i! Jag är absolut en av dom som köpt kläder som använts en gång och sedan hängt på galgen i garderoben sedan dess.
Vi har väl alla haft våra "jag-har-absolut-inget-att-ha-på-mig-trots-massor-av-kläder-i-garderoben"
Många gånger har jag beställt kläder för att dom sett så makalöst snygga ut på modellen i katalogen - jo tjena - på en modell som är 1.85 lång och har storlek 36 - inte en modell som är 1.67 och har storlek 46! Ganska naivt men man hoppas ju så innerligt - och jo nu när man är så gott som 40 år så har polletten trillat ner - jag ser inte ut som en modell och än mindre en modell som är 1.85 lång och väger 50 kilo - snarare en som är 20 cm kortare och ett antal kilo tyngre! 

Sedan är det ju här med att fixa sig lite - det är klart att om jag ställer mig framför spegeln osminkad, otvättad, med håret åt alla håll och kanter så kanske jag inte känner mig som jag kommer att ta över världen. Så kvittar det hur snygga kläder jag har på mig. För min del är det oerhört viktigt för självkänslan att vara fixad i ansiktet - att sminket sitter där det ska och att man faktiskt varit vaken en liten stund innan man börjar göra vid sig.
Jag är tyvärr inte en av dom som slänger på mig en tröja och sticker iväg till jobb "som-jag-är" - även om min omgivning inte skulle hänga upp sig så mycket på det så skulle jag själv må ganska dåligt den dagen.

Så med det sagt så är det dags att göra vid sig för ny dag! Hoppas att ni mår bra i det ni valde från garderoben i morse!



Inga kommentarer: