onsdag 10 oktober 2012

Vad passar mig bäst upptill?

Nu tänkte jag att vi skulle titta lite närmare på vilka stilar som passar vilka kroppsformer. Jag har hittat en superbra bok som jag håller på att läsa och tänkte att jag kunde dela med mig av informationen! Idag kör vi upptill!

Stor byst!
Stor byst skall vi framhäva på rätt sätt. 

Satsa på:
V-ringade toppar delar av bysten i två smickrande avdelningar
Köp omlott! Brösten lyfts fram och midjan markeras.
Figurnära höftlånga kavajer.
Rundringad kofta uppknäppt ner till Bh'n - supersnyggt!

Undvik:
Lager på lager som ökar volymen
Höga halsringningar
Polotröjor som får byst och ansikte att se ihopväxta ut.

Kraftiga överarmar!
Sommaren är de rejäla överarmarnas värsta period! Även andra årstider kan det vara jobbigt!

Satsa på:
Trekvartsärmar
Långärmat som inte sitter för tajt
Tunna skjortor ovanpå linne

Undvik:
Holkärmar
Puffärmat
Halterneck
Allt ärmlöst

Stor mage!
Man kan göra något åt putmagar! Rätt topp och rätt underdel räcker för att magen skall se plattare ut!

Satsa på:
Empireformade tunikor
Använd stretchlinne eller body
Överdelar som slutar på höften

Undvik:
Figurnära toppar
Allt som smiter åt framhäver magen
Korta toppar där magen glipar

Breda höfter!
Breda höfter kan se riktigt snyggt ut i ett par lågt skurna jeans!

Satsa på:
Båtringningar
Utanpåhängande figursydda skjortor med slits i sidorna.
Omlott
En sjal runt axlarna ger balans!

Undvik:
Allting som sitter för tajt kring höfterna
Breda skärp
Instoppade överdelar




Källa: CHIC av Karina Ericsson Wärn

Enkla tips som kan vara bra att tänka på nästa gång ni ger er ut på shopping!
Nästa gång tänkte jag att vi går igenom lite att tänka på när man skall ha nederdelar.

Kram från Fröken Generös

1 kommentar:

Ingela Pling sa...

Bra tips & en mycket bra blogg för övrigt! Ser fram emot nästa inlägg. :-) kram Ingela