måndag 1 oktober 2012

Kläder efter kropp!



Så mycket fina kläder - men inte så mycket för min kropp! Det gäller att vara hård mot sig själv. Vissa plagg funkar inte på en rund, kort kropp. Då gäller det att ställa in sin radar på plagg som passar just sin egen kroppstyp och leta efter rätt saker. Inte helt lätt!

Jag hittade den här blusen på "vanliga" avdelningen på Lindex. Köpte strl 44 och tycker den är väldigt liten i storleken. Till denna kör jag mörkblå jeans från Zizzi och skor efter tillfälle - ibland högklackat och ibland platta kängor. Blusen använder jag både till vardag och fest! Någon som köpt blusen och har åsikter om storleken? Fler än jag som tycker den känns lite liten i storleken!?


Ni som drar strl 42 och uppåt? Var hittar ni era kläder? Vilka märke är era favoriter?! Jag är nyfiken på vad ni tycker om!

Kram från Fröken Generös

1 kommentar:

Susanne sa...

Hej! Vilken bra blogg, ser med förväntan fram emot mer.
Jag blir ofta extremt provocerad av de stora kedjornas XL-kläder. Varför måste dessa kläder vara så fula?
Bara för att man är rund vill man väl inte gömma sig i ett lilafärgat, batikmönstrat sjok?
Jag vill ofta ha samma kläder som vem som helst, men i min storlek. Att det ska vara så svårt.
Jag hittar en del kläder på Strandbergs, en del på Zizzi. Jag såg att Joy har större storlekar, där ska jag titta snart. Annars är det nätet, jag är sugen på att handla från Simplybe-euro.com.
Kramar från Ingelas syster