torsdag 10 juli 2014

Värme och tankar!

Den här värmen! Jag har längtat och väntat och längtat lite till. Men så här varmt!! Det blir liksom antingen eller här i detta land. Men jag klagar inte  - absolut inte! Jag gillar sommar och sol. Sköna kvällar på terassen när TV'n står på bordet där ute,  och när solen gått ner och det blir lite kyligt tar man på sig en kofta och så sitter man ute lite till.

Idag är det en lugn dag i butiken - jag tror att det är fler än jag som känner att värmen tar på kroppen och att man drar sig mot skugga och svalka. Shopping står med andra ord inte högst på listan.
Så jag tar hand om de kunder som trots värmen kommer hit - jag fixar och donar - försöker hitta inspiration till en eventuell ommöblering i butiken. Och så lyssnar jag på sommar i P1. Det är nog enda gången på året som jag rattar in P1. Men jag slutar aldrig imponeras av hur människor lyckas förmedla ett budskap, en berättelse, ett liv, glädje och sorg i en härlig blandning. Jag blir ofta träffad - pang bom mitt i hjärtat. Träffad av hur människor tar sig igenom tragedier och sorg och som hittar ut på andra sidan till ett liv som trots allt blir ljust! Människor vars liv förändras för alltid på några sekunder. 

Med solen utanför och med Sommar i P1 här inne önskar jag er en skön dag. Själv längtar jag till ikväll när jag får åka hem och krama några väldigt viktiga personer i  mitt liv!




Inga kommentarer: