fredag 21 mars 2014

Gymnastik eller vad det nu var!


Idag var det öppet hus på min stora tjejs skola - i morse var det gymnastik första lektionen.
Till historien hör att jag var aldrig någon höjdare på gymnastik i skolan och fick med ett nödrop ett betyg. I gymnasiet applåderade gympaläraren varje gång jag var ombytt. 

Jo tillbaka till skolan idag - klassen delades upp i två grupper och den ena gruppen skulle hoppa över en plint. Tror ni att jag fick lätt ångest där jag satt?! Jo tack - för det är nog ett av dom starkaste minne jag har från gymnastiken - lätt överviktig redan då var det så klart inte så att jag flög över plinten direkt. Nej, det var med en rejäl klumpighet jag tog mig över den där förbannade plinten - ja i bästa fall kom jag upp på plinten. Och det var jag ganska nöjd med - att komma upp på plinten med fötterna och sedan så graciöst som möjligt hoppa ner på mattan på andra sidan. Men se det var ju liksom inte det som var meningen - man skulle ta bra fart - ett bestämt hopp på språngbrädan och sedan en flygtur i luften med händerna fint på plinten - fötterna fortfarande i luften och sedan en fin landning med händerna rakt upp i luften. 
Nej - det blev aldrig så - jag lärde mig aldrig hoppa över plinten - jag lärde mig aldrig hjula - slå frivolter och stå på händerna. Betyget fick jag nog för att jag gjorde tappra försök.
Men se det blev folk av mig med - och det är kanske det som gör att jag står stadigt med fötterna på jorden - för dom lärde sig aldrig riktigt att sväva i luften på gymnastiken!

Då kör vi fredag! 


Inga kommentarer: