måndag 24 mars 2014

Ett och två, lufsa på!


Så var det det där med att röra på sig. Det har liksom aldrig kommit för mig att få det till en vana. Men ibland chockar jag kroppen med att gå ut och jogga - fast jogga kanske är ett överdrivet ord - det blir nog mer lunka.......lufsa, eller vad man nu skall kalla det för. I kväll tog jag tag i mig själv och drog ut på en liten runda. Musik i öronen - på med skorna och sedan lite sköna kläder. Mörkt var det så jag var duktig och tog på mig en reflexväst också - kan ju vara så att vissa bilar misstog mig för en sådan där vägpinne med reflex på eftersom jag inte rörde mig så fort men så fick det vara i så fall! Det bjöd jag gärna på! Själv kände jag mig oerhört nöjd där jag lufsade fram i lagom Helena-tempo. Fast jag måste jobba på hur tyngden är fördelad på kroppen - just ikväll kände jag mig oerhört rump-tung - dvs kroppstyngden låg väldigt mycket där rumpan är - lite väl mycket rörelse på häcken så att säga!  Men oavsett var kroppen kändes som tyngst i kväll så är jag riktigt nöjd nu. Tiden brydde jag mig inte om - hur många km jag lufsade känns också oviktigt (även om jag gärna klappar mig själv på axeln över 3km utan att stanna) ;-) Det viktiga i kväll var att komma ut och få hjärtat att pumpa lite extra och känna att jag faktiskt rörde på mig!

Ett och två - lufsa på!


Inga kommentarer: