tisdag 1 oktober 2013

Strumpor!

1 oktober! Då var det dags att börja med strumpor! Jag är utan strumpor från den 1 april alt 1 Maj om vädret bråkar och tar inte på mig dom förrän den 1 oktober - dvs idag! Men jag känner mig inte riktigt redo så det kan hända att jag drar på det några dagar till.........
Apropå strumpor så kom jag att tänka på mina vader!! Och den gången jag skulle få sytt upp en uniform till ett jobb jag hade - jag var ganska noga med att ha lång kjol istället för kort kjol då jag då som nu hade välväxta lår och vader. Då utbrister sömmerskan: "ja lång kjol hade jag också valt om jag hade haft sådana kraftiga vader som du har!" Eeeehhhh - tack!? Eller????
Tja - vissa går liksom bara rakt på sak - ärlig var hon i alla fall!

Snart på väg till butiken - med eller utan strumpor! Nu jobbar vi Oktober så det ryker - hoppas vi ses i butiken!



Inga kommentarer: