lördag 28 september 2013

Byxminne!

Byxor - byxor är det som jag haft svårast att hitta sedan jag var liten. Passade dom över låren var dom för små i midjan. Passade dom i midjan var dom för långa i benen........ Kompisarna sprang iväg och köpte dom senaste modellerna - den rätta färgen - den rätta tvätten. Jag fick köpa dom som passade. Oftast inte i dom butikerna där dom tuffa jeansen fanns........ Jag var inte jättestor, men tillräckligt för att ha svårt att hitta. Kan inte alls komma ihåg att jag ens haft strl. 38 i kläder - någonsin. Idag vet jag vilka modeller som passar min runda kropp - vilka byxor som blir bra i midjan och lagom långa i benen. Och det känns OK. För nu finns inte pressen på rätt märke och modell - tack och lov!
Så in med magen och ut med rumpan - på med klackarna och sträck på ryggen! 


Inga kommentarer: