fredag 6 september 2013

Makeup!

Jag sminkar mig dagligen - sedan länge - är inte den som kan gå på fest med "naturligt" utseende och se ut som Gud skapade mig utan att folk sätter i halsen. Jag står inte i butiken med "naturligt" utseende heller för den delen. Sminket jag sätter på mig får mig att känna mig lite piggare, lite finare och lite fräschare. 
Men ibland blir det som det blir - lite stressigt på morgonen - iväg med tjejerna till skolan och vidare till lokala ICA för att handla till ikväll. Och det är inte utan lite lätt panik och ångest när någon glatt ropar Hej! och man vänder sig om och visar sig "precis som man är", och försöker låtsa som det regnar och prata på! Men oj vad det knyter sig i magen - jagkundeväliallafalltapåfoundation-mantra upprepas i mitt huvud! 
Det är helt galet vad lite smink kan göra skillnad för självkänslan - även om andra inte reagerar gör det skillnad som natt och dag för hur jag mår, reagerar och agerar.

Men nu - nu är ansiktet på och affären öppnad! Välkomna in sminkade eller osminkade! Jag blir lika glad för vilket som!

PS. Hoppas jag inte skrämde dig Annika! ;-)


Inga kommentarer: