tisdag 16 december 2014

Nedräkning!

Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att ni var så många som tycker det är trist att jag stänger butiken. Jag har fått så många fina meddelande, telefonsamtal, besök och varma kramar. Och jag vill att ni skall veta att det värmer något oerhört! Jag skulle vilja samla er alla i en stor varm bamsekram. 
Trots en relativt kort tid med butik har jag lärt känna så många fantastiska människor, som precis som jag själv har saknat någonstans att handla kläder. Ett ställe där man ena gången kan gå in bara för att säga hej och kolla läget för att nästa gång handla något fint. Och det har varit det bästa med att ha butik - att få dom där spontana besöken där ni säger att ni hade vägarna förbi och bara ville komma in och säga Hej! Vilket betyg!! 

Så nu är det nedräkning. Halva December har gått och julen står för dörren så det är inte så många dagar kvar. Januari är fortfarande väldigt osäker. Jag kanske är där dom första veckorna men sedan ebbar öppettiderna ut och jag kommer att söka mig nya utmaningar och äventyr.
Nedräkning - det känns som igår jag hade nedräkning för att öppna butiken. Tiden har gått fort - men den har fyllts med utmaningar, bra dagar, dåliga dagar, skratt, bekymmer, förhoppningar och tusen andra känslor som jag är så bra att fylla min tid med.

För jag tror det är där det tog stopp - på grund av alla känslor. Kroppen orkade inte längre leva sprängfylld med alla känslor som till slut drog ut all energi. Som helt fick kroppen att säga Stopp! 
Och det gör lika ont varje gång jag säger eller skriver det. Det blir ingen butik längre.
Men det blir ett liv för Fröken Generös - ett liv med henne här på bloggen och på andra medier där vi kommer fortsätta stå upp för oss vanliga tjejer. Vanliga tjejer som ibland drar annan storlek än vad som är normen. Och för oss vanliga tjejer som kämpar med självkänslan och självförtroendet.

Så ännu en gång ett stort varmt tack till er alla - ni har fyllt dessa två år med så mycket godhet, omtanke och värme att det är svårt att uttrycka det i ord. Ni har hjälpt mig med min egen självkänsla, självförtroende och spegelbild. Fått mig att lära mig tycka om det jag ser när jag tittar mig i spegeln lite, lite mer än för två år sedan.

Så tro inte att ni slipper mig - det blir bara i en annan form än vi har kommit att vänja oss vid!






3 kommentarer:

thejeanettishway sa...

Fina du! De vackraste paketet på posten har alltid varit de från dig <3

Staffanstorparn sa...

Vilka öppentider kommer det att vara? ♥

Fröken Generös sa...

Öppettiderna för Januari är inte bestämda än men jag återkommer både här på blogg och FB med info framöver. /Helena