måndag 8 december 2014

Det är mycket i huvudet nu!

Så blev det ny vecka igen! Det låter som en klyscha men visst går tiden fortare nu än innan?? Skämt å sido. Tiden rusar på och jag som vanligtvis har en lätt släng av höstdepression har faktiskt inte fått det i år. Kanske för att vi haft en så mild höst. Kanske för att det hänt mycket för min del. Kanske för att butiken tar det mesta av min tid så att det känns som det är måndag och fredag hela tiden!

Det är väl ganska oundvikligt att det mesta av min energi nu går åt till att avveckla och stänga butiken på det allra bästa sätt jag kan. Att inte slänga igen dörren och säga Tack och Hej. Utan att fint fasa ut, tacka för mig, se framåt och planera för vad som komma skall. Jag vill se det som en fantastisk erfarenhet och inte som ett nederlag. Nederlag och uppgångar möter vi många gånger i livet - jag skall bara bestämma mig för att döpa om det till något annat - typ erfarenheter, eller tom livserfarenheter kanske!

I helgen lämnade jag butiken i goda händer. Heidi som har öppnat i hallen var snäll och tog hand om er i lördags. Då for jag och familjen till Göteborg på barndop. Det blev en liten Tilde Hanna som döptes och jag måste säga att hon skötte sig alldeles utmärkt i kyrkan! Och det gjorde hennes föräldrar också som bjöd på en hejdundrandes middag efteråt. 

På kvällen hade jag och F och tjejerna tänkt ta en tur på julmarkanden på Liseberg - men när vi fick höra att det var just denna lördagen som var den mest välbesökta av dagarna på marknaden och att man väntade ca 40.000 (!!!) besökare denna kväll valde vi att avstå. Det blev lördagsgodis och "Så Mycket Bättre" i lägenheten vi fick låna istället. Och det blev inte så dumt det heller. Vår lilla I på 8 år tyckte absolut vi skulle överväga att flytta till 1 rum och kök för det var sååååå mysigt!!! Och så fanns det titthål i ytterdörren! Gulle - undrar hur många dagar hon hade tyckt det var charmigt att dela rum med resten av familjen.

Och så är vi hemma igen - och tjejerna som tyckte det var en urkass idé att ha skoldag idag drog sig upp från sängarna och iväg till skolan. Jag har suttit och fixat med webshopen och imorgon skall jag ta fram lite saker till outlet-hörnan som jag hoppas att ni kommer och besöker. Mycket på listan nu........

Det skall nog bli bra det här........ lite stress kanske tom är bra för figuren!






Inga kommentarer: