måndag 1 december 2014

Att våga ta ett beslut!

Jag funderar ofta - och mycket! På allt och alla, roligt och sorgligt, högt och lågt. 
Jag är även bra på att skratta - och att gråta!
Jag är bra på att engagera mig - och bry mig.
Jag är bra på att vara spontan - och tänka efter lite för sent ibland.
Och jag är bra på att lita på min magkänsla - och vad hjärtat säger.

Någon sa en gång: "Hur många gånger har magkänslan visat sig ha fel?"
Kloka ord som jag ofta, ofta tar till mig - och det stämmer faktiskt - är det något man skall gå efter så är det magkänslan. Den har sällan gjort mig besviken.

Och jag tror att det mesta händer av en anledning. Jag tror på ödet och jag vet att man nästan alltid får svar längre fram på saker man gått och undrat över varför dom händer.

Och så är det just idag - idag är en väldigt jobbig dag för mig men samtidigt är magkänslan jättetydlig och jag gör som jag för det mesta brukar göra - jag lyssnar, tar åt mig, funderar och tar ett beslut. Idag fick spontaniteten läggas åt sidan - det här beslutet är grundat på mycket mer än så.

Jag har idag bestämt mig för att stänga Fröken Generös butik. Min alldeles egna Fröken som föddes ur hjärtat och som jag låtit växa och gro under några år. Men omständigheter som jag till viss del inte kan styra över gör att jag måste ta det här jobbiga beslutet. Det är inte allt man kan rå på. En del saker kan man absolut styra över men i detta fall är det en kombination av yttre och inre faktorer.

Att bygga upp en butik och ett varumärke tar många år. Och jag kommer att fortsätta bygga varumärket Fröken Generös om än i annan form än att göra det via klädbutik.

Jag vill redan nu ge en stor varm kram till er alla som uppmuntrat, stöttat, varit bollplank, sparkat mig i baken, skrattat med mig och gråtit med mig.
En stor varm kram till er som blivit trogna kunder och som gett mig så mycket glädje i mitt arbete. Vilken lycka att få träffa och lära känna så många fina goa människor.

Butiken kommer att finnas kvar December ut enligt normala öppettider. Efter jul kommer butiken ha begränsade öppettider fram till stängning - exakt datum är ännu ej bestämt.
Webshopen finns kvar tillsvidare. Blogg, Facebook och Instagram drivs vidare med mycket fokus på självkänsla och stora storlekar. Mer än så kan jag inte säga idag för idag är det känslorna som styr och det blir inte mycket konkret av det.

Jag hoppas att ni hjälper mig tömma butiken på alla fina kläder som jag säljer ut under December månad. Finns det kvar fortsätter vi på andra sidan nyår också - om än med begränsade öppettider.




3 kommentarer:

M sa...

Så tråkigt, har varit hos dig ett par gånger och alltid blivit lika nöjd.
Bor i Malmö och har ingen bil så besöken har tyvärr inte blivit så täta. Fortsätter följa dig via webbshop och blogg och önskar dig all lycka.

Kram
Maria

Unknown sa...

Nämen, kära vän! Jag respekterarr så klart ditt beslut men beklagar det lika mycket. Har lärt känna dej som en klok o varm person så jag litar på att du gör det rätta. All lycka önskar jag dej i framtiden! Du har väldigt goa förmågor, hjärtat! Kram

Fröken Generös sa...

Tack för era fina kommentarer! Dom värmer!