onsdag 10 september 2014

Tänk på hållningen!

Det är dom små vardagliga sakerna och händelserna som ibland får mig att sätta mig ner och  fundera och skriva.
Som det där med hållning. Oj oj oj vad jag blev påmind om att tänka på hållningen när jag växte upp. Med all rätt - för det var nog ingen härlig syn att se en kort, mullig tjej gå med ryggen lite lätt böjd för att inte visa sig.
Eller som när jag lite snabbt och lustigt skulle gå från badrummet till sovrummet igår kväll - iklädd ett "hålla-in-linne" och trosor. Då - när jag möte min spegelbild och ser en kort, mullig, osminkad ung tant med rätt dålig hållning kunde jag inte annat än haja till! Vem var det där! Som med sin urkassa hållning framhävde varenda jäkla volang på mage och rygg. Och helt omedvetet blev jag tvungen att sträcka på ryggen för att släta ut det som var vågigt. Puh - då kändes det lite bättre. Volangerna sträcktes ut lite grann och trots att spegelbilden inte var den fagraste så kändes det som om den förbättrade hållningen piggade upp mig lite innan sängdags.

Så det är med kärlek och omtanke jag tjatar på mina tjejer där hemma: "nu är det någon som drar i ett snöre på våra huvud!" Och så tittar vi på varandra och skrattar och sträcker på oss alla tre samtidigt!

Så om någon tycker att jag säckar ihop i butiken idag är det bara att hojta till "Du Fröken Generös! Det är någon som drar i ett snöre på ditt huvud!"






1 kommentar:

thejeanettishway sa...

Visst får man vackrare former om man sträcker på sig. Enkelt men gäller att komma ihåg.TACK för världens bästa butik :) KRAM fr sö Dalsland.