onsdag 16 april 2014

Sommar och sol och.....!

Sommar, sommar och sol! Visst är det en härlig tid vi möter nu - varma dagar där man gärna har bara ben. Men bara ben är inte bara ben - inte för mig i alla fall! Vet inte hur många som känner igen sig men jag kan ärligt, öppet och helt ocensurerat berätta att jag mer än en gång kommit ungefär en kvart hemifrån och då fått tanken i huvudet! Hur skall jag klara mig en hel dag i värme med kjol och bara ben! För då kommer det smygande - det där vidriga skavet som kan förstöra en hel dag och några dagar därefter....... Det är liksom oundvikligt när man har fylliga, marshmallow-lår som jag har. Det blir varmt, svetten rinner och sedan är det kört! När man känner att skavet kommer så är det redan försent........
Jag läste förresten om en tjej som hela tiden blev retad av sina kollegor för att hon drog fötterna efter sig - det var ett släpande ljud när hon gick - det var bara det att det var inte alls som hon drog fötterna efter sig - det var ljudet av jeansen som hela tiden drogs emot varandra för att låren gick ihop!

I sommar är där en konstant påminnelse i mitt huvud om att redan för början undvika skav - ta på ett par cykelbyxor över trosorna, på med kjolen och njut av värmen! För trots stora lår vägrar jag avstå kjol och klänning!

Så klart kommer det precis sådana cykelbyxor till Fröken Generös! Jag meddelar när dom finns i butik!



Inga kommentarer: