tisdag 1 april 2014

Det är ett år sedan!


Så skönt att kunna börja ha dörren öppen till butiken - det känns i luften att värmen är på väg och det påminner mig om känslan jag hade för ganska exakt ett år sedan när jag var dagar ifrån att öppna upp till Fröken Generös. Ett år - det känns helt overkligt att det första året gått så fort. Det har varit som en rejäl åktur på en berg- och dalbana och det är faktiskt så det fortfarande känns. Det skrämmer, kittlar och glädjer. Vissa dagar är det som att sitta i uppförsbacken och man ser inte riktigt slutet men när man väl är uppe och svischar ut från stupet så är det med en skräckblandad förtjusning där gråt, skratt och suget i magen blandas och man vet inte riktigt vart man skall ta vägen - det är bara att hänga med och låta tiden och stunden omfamna en.

När jag satt och planerade butiken hade jag en önskan, en vision om att butiken skulle vara välkomnande, omfamnande, varm, glädjande, känslosam och hoppfull. Ett ställe där det kändes självklart att vara välkommen. Ett ställe där man skulle kunna vara precis som man är utan att undra, fundera och tänka på vad andra tycker om kropp, hår, lår och volanger.

Ni är många som ganska nyligen upptäckt butiken men ni är också ganska många som följt mig från början och som med jämna mellanrum kommer förbi och hälsar på. Ni är alla lika välkomna, viktiga och riktiga för Fröken Generös - det är ni alla - som följer, gillar, shoppar, tycker, undrar, hejar och stöttar som gör att det känns så rätt och viktigt att fortsätta med Fröken Generös - ett stort tack till er alla!

Det handlar om så mycket mer än bara kläder..........




Inga kommentarer: