onsdag 27 november 2013

Vanliga kroppar!


"Tänk att man aldrig får se vanliga kroppar! - Var är bilderna på alla vanliga kroppar!" 
Jag går runt med TV'n på i bakgrunden och där pratar man om det här med att vara som man är och att våga visa upp vanliga kroppar.
Hoppas dom känner stödet genom TV'n från Fröken Generös! 
Vanliga kroppar finns - i alla de former och färger - och det är OK! När inte ens modellerna själva känner igen sig på bilder i tidningar är det något som är väldigt väldigt tokigt! Jag är inte en av dom som har persikolen hud, släta ben utan celluliter, mage utan några volanger, lite ytliga blodkärl, rynkor vid ögonen och en dubbelhaka - men det visar också att jag levt ett liv, fött barn, njutit av god mat, skrattat och gråtit. Visst borde jag ha valt bort lite av det goda ibland  - eller borde jag ha gjort det? Hade det blivit annorlunda då?

Idag hände något - som ännu en gång fick mig att tänka efter - om vad som är viktigt i livet - att försöka leva i nuet - att inte hänga upp sig så mycket på småsaker........och att faktiskt känna på mina celluliter och volanger och glädjas över allt roligt som min kropp varit med om!

Ta hand om er!


Inga kommentarer: