onsdag 3 juli 2013

Vänskap!

Brukar ni undra - undra hur det skulle vara att känna en viss person. Kanske någon ni sett på stan, någon ni ser på er arbetsplats - någon som är kompis med er kompis. Kan ni gå och undra hur det skulle vara att känna just den personen - kanske för att personen verkar intressant, ler ofta, skrattar, har snygga kläder, har vackra ögon eller vad det nu än kan vara som fångar ert intresse. Och vad är det som gör att vi blir så goda vänner med vissa människor men inte med andra? Vem är det som sätter gränsen för bekantskap eller livslång vänskap? Jag har inte jättemånga nära vänner - men dom jag har är jag säker på att någon såg till att jag träffade ochatt vi byggde den vänskapen vi gjorde! En del finns nära och andra bor långt bort i andra länder - ni vet vem ni är och jag är tacksam över att ni finns! En del träffar jag ofta och andra mer sällan - men det fina med vänskap är att oavsett hur ofta eller sällan man träffas så känns det i hjärtat att man har varandra - och när det känns naturligt och självklart har man kvittot på att det är på riktigt!
Och kanske är det så att jag, och ni har vänner där ute.......vänner som vi inte mött än men där vi alla ovetande går och räknar ner till att mötas. Jag tror det finns en mening med det mesta i livet - vänskap är en stor del av livet!



Inga kommentarer: