torsdag 18 juli 2013

Vågspel!

Igår var jag på ett ställe - vi kan kalla det för Kolmården! Ett bra ställe att gå runt på och vara sig själv - där finns alla sorters människor - stora, små, långa, korta, runda, smala, glada och ledsna. Ett ställe där man borde kunna slappna av och bara vara. Tror ni att jag kunde det - innerst inne? Nä såklart inte! Mycket för att jag på morgonen klädde mig vad som skulle visa sig senare på dagen helt jäkla fel! Shorts från Zizzi - Inga problem - jättesköna och bra modell. Men vad tar jag på mig upptill - jo ett tight linne och en stickad tröja över det! So far so good - men vad tror ni händer när temperaturen närmar sig 25 grader och jag pulsar runt i stickad tröja - jo man blir tvungen att ta av sig den och gå i shorts och tight linne - det blev inte bra kan jag meddela! Och vad gjorde jag då, än mer än vad jag gjort när det var runt 20 grader och jag hade min stickade tröja på mig och kände mig lagom osynlig - jo nu när jag gick där i mitt tighta linne fick jag ju väldigt mycket bry om hur andra såg ut och vad dom hade på sig! Ja för eftersom jag såg ut som ett vågspel på överkroppen blev det ju helt plötsligt jätteviktigt att hänga upp sig på alla andra som inte hade det problemet! Som gled runt i sina troslånga shorts och tighta linne som satt perfekt! Herregud! Jag hör själv hur det låter och om ni undrar om jag inte blev lite trött i huvudet så är svaret - Ja! Men oj vad det tog energi att gå runt och dra lite försynt i sitt linne (precis som det skulle se bättre ut!).
Så vad har jag lärt mig av detta - packa ner kläder som du kan gå runt i utan att må dåligt! Tighta linnet funkar jättebra under blusen och klänningen men det får nog nöja sig med att vara just ett underlinne!
Fler som har något roligt/jobbigt klädminne?! Dela gärna med er!



Inga kommentarer: