torsdag 13 november 2014

Om att känna!

Jo jag är här......trots min frånvaro är jag närvarande. Fast ändå inte.
Ibland händer det saker i livet, med livet och på grund av livet. Livet är vad det är - det är här och nu och vi lever i det, dagarna går. Dagar, veckor och år passerar. Ibland utan att vi stannar upp och känner efter. Känner efter hur vi mår, vad vi gör, varför vi gör som vi gör. Vanor som hänger med utan att vi riktigt vet varför. Att ta tid att ändra på något händer sällan mig. Saker som kanske inte känns hundra men man hänger liksom bara med och så småningom får tiden utvisa vad som sker.
Ibland händer saker som gör att man stannar upp och funderar lite extra.

I söndags släcktes ett liv. Och det känns konstigt att en människa som alltid funnits inte längre finns. Och sådant känns. Och idag känns det lite extra.





1 kommentar:

Godastunder-tokigaidéer sa...

En värmande kram till dig, tyvärr vet jag hur det är när någon en nära inte finns där längre. Ett rum som är svårt att fylla men med tiden blir det lättare, man tror det inte just nu men jag tackar för att det är så. Man glömer dom aldrig men känslan vänds så småningom till att minnas med glädje.
Kram Anna