fredag 31 oktober 2014

Alla Helgons Dag!

Så blev det fredag igen......det är inte utan att veckorna svischar förbi i ett huj. Denna vecka har det varit höstlov och tjejerna har roat sig på lite olika håll och vi har pusslat ihop veckan så gott det går. F tog ledigt måndag och idag men jag, jag får snällt jobba. Det ingår ju liksom när man har eget och dessutom butik. Det går ju inte att sätta lapp på dörren och stänga lite hur som. Här gäller det att vara på plats när butiken är öppen. Och i 99% av dagarna så är det inget konstigt alls. Men idag - idag hade jag gärna spenderat dagen med familjen och hittat på något roligt. 
Tjejerna är superladdade inför kvällens bus eller godis och det har både provsminkats och provklätts där hemma. Det gäller ju att vara förberedda inför kvällens promenad på byn!
Själv har jag laddat upp med en rejäl korg med godis där hemma. Att behöva säga "bus" har jag inte så där jättemycket lust till......... undrar förresten om barn har bus förberedda??!!

Att klä ut sig har för den delen aldrig varit min grej. Jag har nog med problem att klä mig som jag är så att klä ut sig för att vara någon annan är än jobbigare. Det överlåter jag till andra och tack och lov är maskeradinbjudningarna extremt begränsade för mig så det är sällan jag behöver bry mig.

Men Halloween är det och det skall jag låta tjejerna få njuta av! 
Och imorgon på Alla Helgons Dag tänder jag ljus och  tänker jag på någon speciell som inte längre finns med oss. 

Hoppas att ni alla får en bra helg! 
Njut av Bus - Godis - Ljus - Värme - Kramar - Vänner och Familj 



Inga kommentarer: