måndag 19 augusti 2013

Rutiner!

Skolstart - omstart - nystart! Det blir mer rutin när vardagen är tillbaka - det blir lite mer självklart att gå upp på morgonen och göra sig färdig. Jag gillar sommar, gillar ledighet men på något sätt känns det som om vardagen finns där av en anledning. Eller så intalar jag mig bara det för att landa i tanken att det är höst och rutiner som ligger framför oss.

Igår var jag ute och shoppade med mina flickor inför skolstarten - och det var ganska skönt att slippa stå i provrummet själv........men det gav lite flashbacks från dagar när jag stått i provrummen hos dom stora kedjorna - genomsvettig, med kläder som såklart inte passade - svetten längs ryggen och frustrationen att jag skulle behöva ta på mig mina kläder - för att gå ut och hämta rätt storlek - för att gå tillbaka till provrummet som nu var upptaget - för att stå i kö - för att sedan ge upp, i bästa fall hänga tillbaka kläderna på rätt ställe, och åka hem - besviken och lite deppig över att det inte blev något inköp......... Känner ni igen er?
Den tanken har funnits hos mig hela tiden under planering och öppning av Fröken Generös - och finns fortfarande med hela tiden - det skall inte få vara så när man köper kläder - det skall finnas hjälp, plats och omtanke!

Vad tycker ni är viktigt när ni handlar kläder? Berätta gärna!



Inga kommentarer: