fredag 31 maj 2013

Att tycka om sig själv!

Att titta på sin omgivning - att alltid tycka att alla andra är mycket finare, duktigare, bättre och allt annat man kan komma på. Och att alla är mycket snyggare - det är ju det jag hänger upp mig allra mest på!
Jag undrar ofta och intensivt hur jag kan ha de fina underbara vänner jag har! Dom som är så snygga, fina, duktiga och charmiga - hur vill dom vara med mig? Jag som ser ut som jag gör!!!

Så sent som igår eftermiddag stod jag och våndades - i min egen butik! Där jag älskar att ta hand om mina kunder och få dom känna sig fina! Där - framför spegeln står jag och känner mig ful! Ja, ful! Vet ni - jag har aldrig sett mig själv i spegeln och känt mig fin eller snygg - aldrig! Jag avundas dom som älskar sig själva inifrån och ut. Jag kan tycka om mig själv på insidan - men utsidan - nej den bilden kommer jag att få jobba med hela livet.
Men det är precis därför Fröken Generös föddes! För att jag själv känner så och jag vet att jag inte är ensam! Kläder skall vi kunna handla i lugn och ro - utan hets och stress - i butiker där man ändå inte är särskilt välkommen för att man inte ser ut som man "ska".
Precis därför finns Fröken Generös - det skall vara tvärtom här! Det skall vara välkomnande, omhändertagande, roligt, härligt, mysigt och uppiggande! Man skall lämna butiken med ett leende på läpparna, en känsla av att man är fin och såklart en begynnande längtan av att få återvända en annan dag!

#Confidence #Quote #SelfEsteem #perfect #Coach #Pretty More info about self-confidence workshops www.latinochildren.net

Trots ett litet djupare inlägg idag är jag varm i hjärtat! För att ni hittar till Fröken Generös och gillar det ni ser! Att ni är så glada och positiva kunder som kommer igen! Det värmer mig långt in i hjärteroten och Fröken Generös kommer att växa och frodas tack vare er!

Nu kör vi Fredag vänner!

Inga kommentarer: