söndag 3 maj 2015

Nystart!

Så har hela April passerat. Även den en månad som jag spenderat på hemmaplan.
Månaden gick fasligt fort och när jag tittar tillbaka så vet jag knappt vad jag gjort. 

Det som varit extra lyxigt är att ha varit hemma när tjejerna kommit hem från skolan. Att kunnat vara där och finnas, även om det inte alltid funnits uppenbara behov så har dom vetat att jag varit där. Funnits där för lite mellis tillsammans, eller möjligheten att springa ut till kompisar för att sedan komma hem igen och jag har varit hemma. Eller om hjälmen varit på vift så har jag kunnat hjälpa till att leta efter den. Och spänna rollerblades som har suttit lite för löst. Och sprungit efter med en extra jacka för att vinden har varit lite väl kall för att bara gå ut i tröja. 

Det har varit lyxigt!

Och så har det varit en tid med möjlighet att få landa och ladda om. Att reflektera över det som varit och det som skall komma. Om att få utvärdera sig själv och vara ärlig mot sig själv. Att ännu en gång få chansen att fundera över vad som är rätt och bra för just mig. Var ligger min styrkor och var kommer jag att göra mest nytta! Och det verkar som jag landat och är redo för en nystart!

För i morgon  är det nya tag - då börjar jag på mitt nya jobb! Och det känns så himla bra i magen. Ett jobb som jag kände ropade på mig ända från när jag läste annonsen. Och känslan som bara blev starkare och starkare när jag fick komma på intervju och träffa människorna.
Och nu - nu är jobbet mitt och jag är så glad, tacksam och peppad! 
Det här - det kommer att bli bra!



1 kommentar:

Blondie sa...

Grattis till nya jobbet, vad kul!! Hoppas allt kändes bra! Inom vad har Du börjat jobba?
Kram Mia!