tisdag 17 december 2013

Till min Fröken!

Det tar på krafterna - det tar ordentligt på krafterna. Och det snurrar i huvudet - och snurrar igen. Och sömnen är ibland sådär. Det där beslutet jag tog för ganska exakt ett år sedan - att ge liv till min Fröken Generös som jag vårdar så ömt jag kan varje dag. Som betyder så mycket för mig och som jag så gärna vill skall växa, frodas och utvecklas till den allra bästa Fröken Generös där kan vara. Men att ensam vårda, uppfostra, uppmuntra, och ibland läxa upp en liten Fröken är inte det lättaste. Det känns om att få en ny familjemedlem. Det känns alldeles självklart att hon är där men ibland tar det på krafterna för man vill så förbenat mycket och gärna att hon skall växa upp och bli så bra hon bara kan bli! Och så oroar man sig - hur mår hon egentligen - leder jag henne rätt på livets väg - ger jag henne rätt verktyg och mår hon bra undertiden? Förstår hon hur mycket jag tycker om henne och hur värdefull hon är för mig?

Jag hoppas det!  Fröken Generös - du är viktig i mitt liv - låt mig följa med och leda dig så rätt jag bara kan på din väg mot framgång och lycka.




1 kommentar:

Anneli sa...

Fint skrivit! Tycker inte du ska oroa dig Helena, nog är ni på rätt väg! Kram!