tisdag 18 juni 2013

Spegel, spegel!

"Spegel, spegel på väggen där - säg vem som vackrast i landet är?" 
Ett uttryck som vi alla har hört många många gånger och kanske inte lägger så mycket värdering i.........om man inte har problem att se sig själv i spegeln. Inte för att man hittat på hyss utan för att man helt enkelt inte gillar det man ser - det fysiska. Jag har flera gånger blivit uppmanad att ställa mig framför spegeln och utropa: "åh vad snygg du är" - "Vad fin du är"........men hur skall jag göra det när jag inte tror på mig. Vem lärde mig att jag inte ser ut som man ska se ut? När man inte var inräknad bland dom snygga tjejerna i skolan utan istället fick höra: - "men du är väldigt snäll - och det är ju bra!" Mmmm - jag var snäll - jättesnäll! Och det är jag fortfarande - och stolt över det! Men det hade varit jäkligt nice och kunna se mig själv i spegeln och säga - "åh vad jag är snäll........och ganska snygg också!"



Målet hos Fröken Generös är att man ska känna sig fin, nöjd, stark och glad när man lämnar butiken med sin svarta påse. Det vet ni vid det här laget - men jag vill bara upprepa mig - för det är det som är hela idén med Fröken Generös - oavsett storlek på kläderna! Är ni med på vad jag menar?!
Vad har ni för förhållande till er spegelbild? Berätta!

Inga kommentarer: